Nowe Przepisy

poniedziałek, 10 listopada 2014

Zupa Grochowa z Grochu Łuskanego


Witam serdecznie
Propozycja na zupę grochową z grochu łuskanego . Zupa jest smaczna i syta .


Będziemy potrzebować :
z podanych proporcji wyjdzie około 4 litrów zupy grochowej

2,5 litra wody
400 g grochu łuskanego
600 g obranych ziemniaków
400 g kiełbasy cienkiej
250 g boczku wędzonego
1 cebula (100 g)
kawałek korzenia selera (100 g)
1 marchew (150 g )
1 korzeń pietruszki (70 g)
3 ząbki czosnku
olej do smażenia

przyprawy :
1 – 1 1/2 łyżeczki lubczyku
3 -4 ziarnka ziela angielskiego
1 listek laurowy
1/2 – 1 łyżeczka pieprzu czarnego
1 łyżeczka majeranku
sól do smaku

zasmażka:
1 łyżka mąki pszennej

opcjonalnie natka pietruszki do posypania zupy na talerzu

Link do filmu z przygotowania : Zupy grochowej z grochu łuskanego 



Przygotowanie :
  1. Groch łuskany płuczę na sicie pod bieżącą wodą , wypłukany wsypuję do garnka i zalewam wodą (2,5 l )
  2. Garnek stawiam na gazie i gotuję .
W tym czasie gdy groch się gotuję przygotowuję pozostałe składniki na zupę grochową :
  1. Marchew, pietruszkę , selera oczyszczam i płuczę .
  2. Ziemniaki kroję w nie za dużą kostkę a marchew , pietruszkę , selera kroję w drobną kostkę. Warzywa daję do miski z wodą , gdy będę miała je dodać do zupy to odleję wodę i dodam same warzywami . Warzywa dodaję do zupy po około 20 minutach gotowania się grochu , od momentu zagotowania .
  3. Kiełbasę obieram ze skórki i kroję w kostkę .
  4. Boczek kroję w kostkę i daję do osobnej miseczki .
  5. Cebule kroję w drobną kostkę i dodaję do boczku .
  6. Czosnek kroję w drobniutką kostkę i dodaję do boczku .
Po około 20 minutach gotowania się grochu :
  1. Do grochu dodaję warzywa (wodę z miski odlałam ), kiełbasę i przyprawy bez majeranku – majeranek dodam dopiero na samym końcu gdy zupa będzie gotowa .
  2. Mieszam i nadal gotuję .
  3. Po do dodaniu warzyw i kiełbasy do zupy na patelni rozgrzewam olej (jeżeli mamy tłusty boczek to nie trzeba dodawać oleju) i podsmażam boczek , cebulę i czosnek przez około 10 minut .
  4. Następnie podsmażone składniki dodaję do zupy , mieszam i nadal gotuję . Na patelni zostawiłam sobie trochę tłuszczu z boczku ( około 1 łyżki) na którym przygotuję zasmażkę pod koniec gotowania się zupy .
  5. Po około 10 minutach gotowania zupy grochowej od dodaniu boczku , przygotowuję zasmażkę (w sumie od dodania warzyw do grochu zupa gotuję około 20 minut ) .
  6. Na patelni rozgrzewam tłuszcz pozostawiony z boczku ( jeżeli nie zostawiliśmy sobie tłuszczu to dajemy na patelnie łyżkę oleju ). Na gorą cy tłuszcz wsypuję mąkę i mieszając zasmażam ją do momentu aż się zrumieni ( trwa to około 3 - 4 minut ) .
  7. Następnie gotową zasmażkę dodaję do zupy grochowej , dokładnie mieszam sprawdzam smak jeżeli trzeba to doprawiam pieprzem i solą i gotuję jeszcze około 3 minut .
  8. Zupa jest gotowa zakręcam gaz, dodaję majeranek i mieszam .
  9. W sumie zupa grochowa gotowała się około 50 minut od momentu zagotowania się grochu .
Zupa grochowa z grochu łuskanego jest gotowa , na talerzu można ją posypać posiekaną natką pietruszki . Życzę smacznego .
Pozdrawiam Babcia Ewa








28 komentarzy :

  1. Moja pierwsza grochówka i wyszła bardzo smaczna, dziękuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że smakowała , wyszła a przepis się przydał.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. jutro będę robić :O aż się booje! moja pierwsza grochówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że zupa się udałą i smakowała
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Moja pierwsza grochówka również swój sukces zawdzięcza pani poradom :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło że przepis się przydał a zupa smakowała
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. No i dałem radę zupka smakowała...... dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że zupa smakowała :)
      Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowych, spokojnych i wesołych świąt Bożego Narodzenia

      Usuń
  5. Super przepis, dziękuję
    baba Marzena

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam pierwszy raz grochówkę z tego przepisu i rewelacja mąż juz 2dokladki zjadł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło że grochówka smakowała a przepis się przydał.
      Pozdrawiam serdecznie Panią oraz męża :)

      Usuń
  7. Potwierdzam zupa zrobiona i prawie zjedzona. Dobry przepis laduje w moim zeszycie . Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę i ciesze się że zupa smakowała a przepis się przydał.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Zrobiłam wg tego przepisu bez kiełbaski bo akurat nie miałam ale i tak wyszło pysznie. Ja lubię podrasować zupy świeżo zmielonym pieprzem w większej ilości, tak też zrobiłam i tu:-). Czasem dodaję też makaron ale w tej zupie jest on zupełnie zbędny. Często pomijamy w zakupach groch łuskany a tymczasem smakuje równie dobrze jak klasyczny jasiek i nie trzeba odlewać wody . Dzięki za przepis , wykorzystam go na pewno jeszcze nie raz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że przepis się przydał pomimo małych modyfikacji, dziękuję za miły komentarz i pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  9. Zasmażka jest niepotrzebna. Groch wystarczająco zagęścił zupę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobry przepis,paszna zupa.Proszę o przepis na zupę cebulową

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Miło mi że przepis na grochówkę się podoba
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  12. Wyszła przepyszna,bardzo podoba mi się sposób w który Pani wszystko dokładnie tłumaczy👍bez trudu mogę podołać wyzwaniu, jakim dla mnie jest gotowanie😌,Dziekuje piękne🌹,Pozdrawiam serdecznie🙋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zupa smakowała i bardzo dziękuję za tak miły komentarz.
      Pozdrawiam serdecznie ♥ ♥ ♥

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Miło mi, że zupa smakowała.
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  14. Jutro zrobię na podstawie tego przepisu - trochę zmodyfikowanego 😁

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobry przepis, zupa wyszła bardzo smaczna ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zupa smakowała. Pozdrawiam serdecznie 💖

      Usuń
  16. Dziękuję dziś ugotowałam jest super tylko trochę zmodyfikowałam i groch zblendowalam 😁😁

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 Uwaga Babcia Gotuje.